Oct 17, 2014

25 Things About Me



Syukur Alhamdulillah atas limpah kurnia yg Allah Swt berikan kpd kita.  Malam ni hujan lebat, ikut mata mcm nk masuk bilik tido je terus.  Tpi syg baru pukul 9.  Rasa mcm rugi pulak habiskan harini awal.  hihi  hmmm tumpang jari tengah rajin. Jadi,  aku nk share sikit pasal diri.  Ingat tak haritu, ada satu fenomena game #20thingsaboutme??  Haa actually aku pun terkena jgk game tu tpi pasai time tu busy dgn komitmen lain jadi aku tak sahut pun cabaran sahabat aku tu. Mueheheeh So, pasai dah mcm terlambat nk update kt ig maka aku update dkt blog bolehh? Tapi aku bg extra 5 lagi. Hii

Ok, tanpa berlengah masa mari kita kaji siapa sebenarnya aku ni. Haha ok bajet mcm artis pulak:(

1.  Nama diberi Norhazirah binti Mohd Sokri.  Nama yg simple sesimple orangnya.  Mak cakap tak mau letak nama panjang2 sebab nanti susah nk isi borang. Huahua oklah mak ok -_-

2.  Cukup pantang kalo orang sepahkan katil aku. Hukhuk sebab sebelum tido akan make sure katil bersih tersusun elok baru boleh tido dengan aman tenang dan harmoni.

3.  Suka bunga pink.  Especially daisy dan rose pink.

4.  Jenis spesies takut lipas.  Kalo ternampak lipas mmg konfirm2 takkan pegi area situ.  Biasanya, kalo nmpak aku akan jerit2 patu suruh sapa2 to kill that cockroach immediately. Haha kejam kannn

5.  Manusia yg tak banyak mulut.  Mulut ada satu saja.  Jenis bukan manusia ramah.  Tpi alhamdulillah sampai skang dgn sapa2 pun boleh bergaul.  Walaupun tak byk mulut tpi aku very easy going person.  Tak da masalah nk bergaul dgn orang walaupun dari background mana2.  Mungkin sbb dah biasa merantau kot.

6.  Takda specific warna kegemaran tertentu. Sebab tak suka stick dengan satu warna saja.  Bosan.  Aku suka cuba macam2 warna sebab percaya warna especially baju yg kita pakai bagi kesan dkt kita punya mood hari2.

7.  Suka pakai tudung bawal. kuno pn kunolah tapi mmg selesa yg tu.  Belit belit shawl tu time betoi2 rajin dan punya byk masa sahaja. Hehe

8.  Aku dan emak macam photostat.  Muka mmg iras betol2 mcm mak.  Dari dulu sapa nampak konfirm akan cakap 'muka hang mcm mak hang la'. Huuuu mgkin sbb tu kot aku plg dkt dgn mak, cpt paham apa mak aku rasa.

9.  Suka tersenyum sbb bila senyum rasa ceria.  Kadang2 aku tak sedar aku tga senyum. Tetiba hairan kenapa org tu senyum dkt aku. Rupanya ohhh aku yg senyum dlu dkt dia. Hahak

10.  Payah nak fall in love.  Jenis payah sungguh.  Tapi bila dah suka maka yg tu jelah.  Tak pandang yg lain.

11.  Suka lelaki yg ada sifat pemimpin dan soft spoken.

12.  Suka tgok baby or budak budak.  Tapi tak pandai layan sangat.  Dukung baby pn tak terer mana:( tapi mak kata nanti ada anak sendiri pandailah. Heheee

13.  Seorang yg sangat gila gila.  Kuat merapu.  Org yg betoi2 rapat ja tahu mcm mna aku punya merapu. Sopan tu hanya diluaran.  Haha kalo duduk satu rumah mesti lagi paham.

14.  Suka kuih kuih tradisional macam bahulu, kuih sepit, dodol dan sewaktu dengannya.

15.  Dulu kecik2 lasak.  Byk mulut.  Pokok, bumbung rumah org suma panjat. Bila usia kian dewasa, tuka karakter jadi pemalu pulak dah.

16.  Suka sembang dgn org tua2 especially nenek nenek.  Ntah kenapa, aku selesa bsembang dgn org yg pangkat tok2 ni.  Sbb cara depa cakap tuu lain dgn yg muda ni. Tpi sygg nenek aku kesemuanya meninggal time aku budak lgi:'(

17.  Kalo kena marah automatik menangis waktu tu jugak jugak. Jenis tak tahu malu and tak boleh cover. Haha

18.  Dulu  time sekolah pernah dapat tawaran asrama dua kali after upsr dgn pmr tapi dua2 tolak.  Sampai skang  hasrat nak duduk asrama tak tercapai.

19.  Teringin nak jadi cikgu.  Ramai cakap gaya cikgu tu ada dah.  Tapi syg takda rezeki kearah tu.  Takpelah, doakan mudah mudahan jadi lecturer pulak satu hari nanti.

20.  Jujur, tak hebat sangat dekat dapoq.  masih dlm proses belajar   Tapi dah berjanji dkt diri sendiri seblom kawen mesti terer atleast 50 jenis resepi. Tudiaaaaa..

21.  Sangat independent.  Jenis malu dan tak suka nk mintak tolong orang.  Walaupun sedara sendiri. Huhuuu

22.  Kalo makan burger, aiskrim mesti mulut comot.  Mungkin sebab mulut kecik kot -,-

23.  Suka biskut kering cicah air teh o panas.  Especially biskut marie.  Haha

24.  Impian untuk bina keluarga yg bahagia didunia dan akhirat.  Jika diberi peluang akan sedaya upaya menjadi isteri dan ibu yg baik.  Tetapi tetap perlukan sang suami utk memimpin. Heee

25.  Mudah selami perasaan orang.  Kalo tengok org nangis automatik nak nangis sekali. Hmm tak macho langsung.

2 comments: